> Testimonials

Loopbaanstappen binnen het Onderwijs
Joyce (30 jaar) is een aantal jaar leerkracht in het primair onderwijs. Het beroep als leerkracht bevalt haar goed, al heeft ze het idee meer uit haarzelf te kunnen halen. Zodoende kwam ze bij Onderwijs in Balans terecht. Na het maken van een aantal testen en het bespreken van de testen met de adviseur, kwam ze tot de conclusie dat de functie die ze voor ogen had goed bij haar persoonlijkheid en ambities aansloot. ‘Ik wilde graag iets met ICT gaan doen, maar wist niet of dat bij mij zou passen. Onderwijs in Balans heeft mij inzicht gegeven in mijn eigen talenten en capaciteiten. De gesprekken en resultaten hebben mij meer zelfvertrouwen gegeven, waardoor ik met een zelfverzekerd gevoel kon gaan solliciteren. Het gesprek met de adviseur heeft mij dat duwtje in de rug gegeven die ik nodig had. Het gaf mij een goed gevoel om op papier terug te zien dat de functie die ik voor ogen had ook bij mij zou passen’. Wat ze fijn vond aan de gesprekken met Onderwijs in Balans is dat er een goede klik bestond met de adviseur en dat de sfeer bij de gesprekken erg persoonlijk en gemoedelijk was. ‘Ik kon mijn eigen tempo bepalen, de adviseur voelde mijn behoeften goed aan’. Na de gesprekken heeft Joyce gesolliciteerd en is ze aangenomen als digicoach. Deze functie vervult ze met succes - naast haar functie als leerkracht.

Zit je in eenzelfde soort situatie als Joyce, en wil je graag weten wat jouw capaciteiten en talenten zijn, en of je geschikt bent voor een functie die je voor ogen hebt? Neem contact met ons op via ons contactformulier of lees meer over onze loopbaanbegeleiding.

Van het onderwijs naar een andere sector
Agnes (41) jaar volgde een outplacementtraject bij Onderwijs in Balans. Ze switchte van de functie van lerares binnen het primair onderwijs naar de functie van pedagogisch medewerker in de kinderopvang. Ook vervult ze managementtaken naast haar functie als pedagogisch medewerker. In haar voormalige functie als leerkracht zat ze niet op haar plek. ‘Ik voelde me leeg, mijn batterij was op na jarenlang mijn best doen en hard werken. Ik was erg onzeker over mijzelf en mijn eigen functioneren. Op een gegeven moment wist ik niet meer wat mijn dromen, wensen en verlangens waren. Ik was het helemaal kwijt’. Samen met een van onze loopbaanadviseurs begon ze de spiegel die voor haar gevoel in stukjes geslagen was, weer stukje voor stukje aan elkaar te lijmen. ‘Door samen het traject aan te gaan, durfde ik weer naar mijzelf te kijken. Langzaamaan begon ik ook mijn eigen kracht en talent in te zien en te ontdekken waar echt mijn passie en verlangen ligt. Dat ik hierin zelf mijn eigen tempo kon bepalen, was daar erg behulpzaam bij’. Wat ze geleerd heeft in deze periode is dat door samen gestructureerd met de loopbaanadviseur aan de slag te gaan, ze effectiever tot haar doel kon komen, namelijk weer met plezier en passie aan het werk gaan. ‘Loopbaancoaching bij Onderwijs in Balans was mijn kracht tot heling. Wat gebroken was, is gelijmd en geheeld. Door de coaching ben ik in gaan zien dat het niet einde verhaal was, maar een start van een nieuw begin. Het is een prachtig proces als je begeleid wordt door iemand die ook de spiegel durft voor te houden’, zegt ze. Moeilijk was soms wel dat de loopbaanadviseur ook de gevoelige scherven durfde aan te raken en weliswaar op een sensitieve wijze behandelde. ‘Met vrienden kun je praten, maar zij staan soms te dichtbij en trekken veelal wel fluwelen handschoenen aan', aldus Agnes. ‘Onderwijs in Balans bracht mij terug naar de basis, en heeft mij op een professionele en persoonlijke manier begeleid. Ik had geen betere partij kunnen wensen die mij weer zo in mijn kracht kon zetten. Nu ga ik stralend naar mijn werk!’

Herken jij je in de situatie van Agnes, of wil je uitzoeken wat loopbaancoaching jouw kan brengen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier of lees meer over onze loopbaanbegeleiding.